Autor Wiadomość
Kryitanin
PostWysłany: Wto 20:54, 27 Kwi 2010   Temat postu: PROFESJE ZAAWANSOWANE

DOWÓDCA
Zawód dobrze płatny, satysfakcjonujący, przy odpowiedniej obronie - bezpieczny. Marzenie każdego żołnierza. Jednak nie tak łatwo zostać dowódca.

Krasnolud - generał
Barhar - chorąży
Człowiek - paladyn/generał
Elf - chorąży
Półelf - admirał
Kryitanin
PostWysłany: Pon 14:52, 19 Kwi 2010   Temat postu: PROFESJE POCZĄTKOWE

Najpowszechniejsze profesje początkowe.

ROBOTNIK
Najmniej wymagające zajęcie, do którego potrzeba przede wszystkim siły.

Krasnolud - górnik
Barhar - drwal
Człowiek - sprzedawca
Elf - garbarz
Półelf - tragarz portowy

"ROLNIK"
Podobnie, jak robotnik - mało wymagające. Potrzeba siły, chociaż często ważniejsza jest tutaj zręczność i spostrzegawczość

Krasnolud - profesja praktycznie nie występuje
Barhar - zbieracz
Człowiek - rolnik
Elf - pszczelarz
Półelf - rybak

ZŁOCZYŃCA
Zajęcie dla typów spod ciemnej gwiazdy. Wymaga siły, zręczności oraz rozwiniętej umiejętności ataku

Krasnolud - rozbójnik/przemytnik/włamywacz
Barhar - morderca
Człowiek - opryszek
Elf - zabójca
Półelf - pirat

KUPIEC
Dobrze płatne zajęcie, choć bez ochrony - niebezpieczne. Wymaga żyłki do interesów, a tego się wyszkolić nie da...

Krasnolud - kupiec
Barhar - kupiec
Człowiek - kupiec
Elf - kupiec
Półelf - kapitan statku


ŻOŁNIERZ
W czasie wojny, rzecz jasna, niebezpieczne zajęcie. Wymaga dużo poświęcenia, zręczności, siły, rozwiniętego ataku i obrony. Daje dużo satysfakcji z wykonywanej pracy.

Krasnolud - wojownik/konny wojownik/kusznik
Barhar - najemnik/kusznik
Człowiek - kawalerzysta/łucznik/piechur
Elf - łucznik/wojownik
Półelf - marynarz

WSPARCIE
W miarę dobrze płatna profesja, choć czasem niebezpieczna. Wymaga rozwiniętej umiejętności obrony i siły (strażnicy) lub spostrzegawczości (cecha wrodzona) i zręczności (tropiciel, zwiadowca).

Krasnolud - strażnik kopalni
Barhar - tropiciel
Człowiek - strażnik miejski
Elf - zwiadowca | ochrona
Półelf - strażnik okrętowy

UCZONY | KAPŁAN
Wymaga dużo wiedzy oraz many. Dobrze płatny, bezpieczny zawód. Takie osoby są zazwyczaj szanowane przez innych.

Krasnolud - alchemik | szaman*
Barhar - strateg | szaman
Człowiek - medyk | mag
Elf - druid | druid
Półelf - kartograf | magik*

RZEMIEŚLNIK
Wymaga zręczności, czasami siły i, oczywiście, wiedzy na temat swojego fachu. By móc się zabrać do takiej pracy należy otrzymać porządne wykształcenie w tym kierunku.

Krasnolud - płatnerz | kowal
Barhar - kusznik | twórca pułapek
Człowiek - rusznik | inżynier
Elf - łuczarz**
Półelf - szkutnik | rusznik

MYŚLIWY
Wymaga zręczności i zazwyczaj siły. Powinno się być też dobrze obeznanym z terenem w którym udaje się na łowy.

Krasnolud - łowca pełzaczy
Barhar - myśliwy
Człowiek - myśliwy
Elf - myśliwy
Półelf - wielorybnik


* Rzadko spotykane ze względu na małe zdolności magiczne tej rasy
** Tą umiejętność elfy mają opanowaną do perfekcji




ORKOWIE
Dodatkowo wyróżnić można orków, którzy są pod tym względem dość ograniczeni...

- Myśliwy
- Żołnierz
- Bandyta
- Robotnik
- Dowódca
- Szaman



Wszystkie wymienione powyżej profesje są typowe dla danych nacji, jednak zdarzają się odstępstwa od normy. Przykładowo Barhar może zaciągnąć się na kuter wielorybniczy. Po prostu nie będzie mu łatwo.
Wilk_Mistrz
PostWysłany: Śro 21:42, 30 Gru 2009   Temat postu: Profesje

W Aphalonie dostępne są różne profesje. Poniżej przedstawiamy profesje początkowe (czyli takie, z którymi postać zaczyna grę) oraz profesje zaawansowane.
Uwaga!
Tabela umiejętności przedstawia rozwój zdolności od poziomu początkowego, więc zaczynając postać domyślnie nie posiada żadnej z nich.

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group